sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

نحوه تشخیص رول لیبل حرارتی و غیر حرارتی


مدیر مدیر / دانشنامه
01 اردیبهشت 1399

آزمایش های ساده برای شناسایی رول لیبل حرارتی و غیر حرارتی

سوالی که بسیاری از کاربران پرینترهای حرارتی با آن درگیر هستند و اغلب مطرح می ‎کنند این است که چگونه تشخیص دهیم که یک برچسب خام، مخصوص چاپ انتقال حرارتی است یا چاپ حرارتی مستقیم. چند روش ساده برای این کار وجود دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

نحوه شناسایی رول لیبل حرارتی و غیر حرارتی

پوشش حرارتی مستقیم

تنها تفاوت بین کاغذها و لیبل‎ های حرارتی مستقیم و لیبل‎ های انتقال حرارتی، نوع پوشش شیمیایی است که روی کاغذهای حرارتی مستقیم قرار می ‎گیرد. می ‎توان اینگونه توصیف کرد که این پوشش به صورت لایه ای از “حباب های پیکسل” است که هنگام گرم شدن یا زمانی که پوشش سفید کاغذ برداشته شد، شکسته می شود. به طور کلی، هیچ راهی وجود ندارد که تنها با نگاه کردن به برچسب، بتوان نوع آن را تشخیص داد. حتی اگر از یک ذره بین استفاده کنید، دیدن پوشش شیمیایی روی کاغذ بسیار دشوار است. در ادامه به چند تست ساده برای تعیین نوع برچسب مواد حرارتی ارائه می ‎شود.

تست خراش برای پوشش برچسب های حرارتی مستقیم

اکثر کاغذها و فیلم های مربوط به فرآیند چاپ حرارتی مستقیم، وقتی که خراشیده ‎شوند رنگ سیاه را نشان می دهند. اما دوام برخی از پوشش های مستقیم حرارتی بالا است و بنابراین  به راحتی خراشیده نخواهند شد.

نحوه شناسایی رول لیبل حرارتی و غیر حرارتی

تست گرما برای پوشش برچسب های حرارتی مستقیم

روش ساده دیگری که برای تعیین نوع برچسب مواد حرارتی می ‎توان مورد استفاده قرار داد این است که به کمک یک فندک ساده آن را در معرض مقداری حرارت قرار دهید. اما یک نکته ایمنی در اینجا وجود دارد که باید به آن عمل کنید و آن: انجام این کار در محیط خارج است و در شرایطی که از هر نوع گاز یا مواد قابل احتراق دیگری دور باشید. کاغذ را مستقیما بر روی آتش نگذارید !! بلکه شعله را به سرعت از کنار کاغذ حرکت دهید. به طوریکه نوک آن تقریبا با کاغذ تماس پیدا کند. اگر لیبل شما دارای پوشش حرارتی مستقیم باشد، هنگامی که در معرض حرارت قرار می گیرد، سیاه و کدر خواهد شد.

نحوه شناسایی رول لیبل حرارتی و غیر حرارتی

بنابراین دفعه بعد که نیاز به تعیین نوع برچسب مواد حرارتی خود داشتید، بهتر است نگاه کوتاهی به  بیاندازید. همچنین می ‎توانید برای تهیه رول های حرارتی مورد نیاز خود به بخش خرید لیبل سایت آوند پرینتر مراجعه فرمایید.

برای ارسال نظر باید عضو شوید