sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

پرینتر حرارتی چیست و چگونه کار میکند؟


مدیر مدیر / دانشنامه
15 تیر 1399

پرینتر حرارتی صدور فیش چیست و چگونه کار میکند؟

مکانیزم جدید چاپ تحت عنوان چاپ با حرارت یا چاپگرهای حرارتی معرفی شده اند. در این نوع چاپ نیاز به جوهر نیست در واقع هد دستگاه توسط ایجاد حرارت بر روی کاغذ می نویسد .
البته باید توجه داشت که کاغذ از نوع خاص می باشد و در واقع در این مکانیزم نیاز به کاغذی داریم که در مقابل حرارت حساس بوده و واکنش نشان دهد.
پرینترهای حرارتی صدور فیش در دو نوع تک رنگ(سیاه و سفید) و 2رنگ در بازار موجود است که کارایی نوع 2 رنگ آن به علت عدم وجود کاغذ دو رنگ در بازار ایران مانند پرینتر های تک رنگ است.

پورت های اتصال به کامپیوتر:

اکثر پرینترهای حرارتی صدور فیش با پورت های زیر در بازار موجود است که هنگاه خرید باید نوع پورت را انتخاب کنید. البته امکان تعویض پورت بعد از خرید هم وجود دارد:
1- پورت موازي (Parallel) : این پورت یک پورت استاندارد جهت اتصال پرینتر میباشد و از مزایای آن عدم نیاز به نصب درایور و سرعت بالای آن می باشد.
2- پورت سریال (COM) : از این پورت معمولا برای مسافت های بیشتر از 15 متر استفاده میشود. سرعت این پورت هنگام پرینت نسبت به پورت های دیگر پایین تر است.
3- پورت USB : مزیت این پورت وجود آن بر روی تمامی لپ تاپ ها می باشد. از این پورت معمولا در صورت عدم وجود پورت پارارل استفاده می شود. اشکال این پورت نیاز به نصب مجدد درایور پرینتر در صورت قطع و وصل کردن سیم و همچنین برد کم آن می باشد.
4- پورت شبکه (Ethernet) : از این پورت معمولا در محل هایی که تعداد کامپیوترها یا پرینترها زیاد است و یا فاصله پرینتر تا کامپیوتر بیشتر از 40 متر است استفاده میشود. قیمت این پورت از سایر پورت ها بالاتر میباشد.

 

مزایای پرنتر های حرارتی :

1- عمر طولانی و عدم نیاز به سرویس مداوم و شارژ: این پرینتر ها نیازی به شارژ ندارند و سال ها بدون نیاز به هیچ گونه سرویسی کار میکنند.
2- سرعت بالا در چاپ : سرعت صدور فیش یکی از عوامل مهم در جلب رضایت مشتری و بالا بردن راندمان کاری میباشد که این پرینترها با سرعت بسیا بالای خود به شما در رسیدن به این مهم کمک میکنند.
3- هزینه پایین چاپ : پرینترهای فیش زن حرارتی نیاز به جوهر ندارند و در ضمن کاغذ مصرفی این پرینترها (رول حرارتی) بسیار ارزان می باشد. در صورت استفاره از این پرینترها هزینه نهایی هر قبض یا پرینت 15 سانتی تقریبا 1تومان میباشد!
4- کار در سکوت: هنگام کار چاپگر حرارتی صداهای ایجاد شده توسط چاپگرهای سوزنی و لیزری را نمی شنویم و از این حیث باآرامش محیط کار مواجه شویم.
5- بر طرف نمودن مشکل کمبود جا : این پرینتر نسبت به انواع لیزری و سوزنی بسیار حجم کمتری از فضا را اشغال کرده ، لذا مشکل اشغال فضای میز کار را تا حدودی مرتفع می نماید.
6- کاهش هزینه های جانبی : شاید برای خرید این پرینتر ها مبلغی بیش از پرینتر های دیگر هزینه کنید، ولی با توجه به کاهش هزینه های جانبی (کاغذ ارزان، عدم نیاز به شارژ جوهر و عدم نیاز به سرویس) بعد از چند ماه با توجه به صرفه جویی انجام شده هزینه خرید پرینتر به شما باز میگردد.

برای ارسال نظر باید عضو شوید