sad_pvnDMEs57q

آیا مایلید جدیدترین تخفیف ها و محصولات ، پیش از همه ، برای شما ارسال شود؟

0

کاغذ حرارتی


مدیر مدیر / دانشنامه
17 اردیبهشت 1399

درباره رول حرارتی و کاغذ حرارتی و انواع آن بیشتر بدانید رول حرارتی که یکی از انواع کاغذها برای چاپ می باشد دارای انواع مختلفی بوده که این مدل ها با یکدیگر تفاوت های اندکی دارد.

کاغذ حرارتی نوعی کاغذ مرغوب ویژه است که با یک ماده شیمیایی (که در گذشته معمولاً شامل بیسفنول ای بود) پوشانده می‌شود. هنگامی که این پوشش در معرض گرما قرار گیرد، رنگ کاغذ را تغییر می‌دهد. این کاغذ در چاپ حرارتی به‌ویژه برای دستگاه‌های ارزان و سبک مانند صندوق و کارت‌خوان پردازه به کار می‌رود.

سطح کاغذ با مخلوط جامدی از رنگ و آرایه مناسب پوشانده می‌شود. این آرایه ترکیبی از موادی با رنگ متغیر مانند فلوئوران است. هنگامی که آرایه تا بالاتر از دمای ذوب خود گرما ببیند، رنگ با اسید واکنش نشان می‌دهد و از حالت بی‌رنگ به شکل رنگی تغییر می‌یابد. این تغییر مدتی پایدار می‌ماند تا این که آرایه دوباره به شکل جامد خود بازگردد. معمولاً اسید واکنش دهنده در کاغذ حرارتی، بیسفنول ای است.

معمولاً پوشش در معرض گرما به رنگ سیاه در می‌آید؛ ولی گاهی آبی و قرمز نیز به کار می‌روند.

معمولاً رنگ پوشش داده شده رول کاغذ حرارتی وقتی در معرض حرارت قرار گیرد رنگ آن به سیاه تبدیل میشود ولی میتواند به رنگهای دیگری مانند آبی یا قرمز تبدیل شود.

کاغذهای رنگی بوسیله شرکت فوجی معرفی شدند. سیستم مورد استفاده در آنها اتو کروم بود.

بهداشت و نگرانی‌های زیست‌محیطی

 

برخی از کاغذهای حرارتی پوشانده می‌شوند با BPA، یک ماده شیمیایی که برای غدد درون ریز مضر محسوب می‌شود.[۲][۳] این ماده می‌تواند کاغذ بازیافتی را آلوده کند. (از طریق مخلوط شدن با کاغذ غیر حرارتی معمولی در طی فرایند بازیافت کاغذ)[۴][۵] BPA می‌تواند به آسانی به مقدار کم به پوست انتقال یابد: ماده شیمیایی بیسفنول آ (BPA) برای پوشش‌های کاغذ حرارتی به دلیل ویژگی ثبات و مقاومت در برابر حرارت آن استفاده می‌شود. این مورد چاپ بدون جوهر را در رسیدهای صندوق پول نقد، ممکن می‌سازد. افرادی که اغلب اوقات با رسیدهای پوشش داده شده با BPA در تماس هستند، دارای سطح بالاتری از BPA در بدنشان نسبت به افرادی هستند که تماس متوسط دارند؛ بنابراین نیویورک، شهرستان Suffolk قطعنامه‌ای را برای ممنوعیت استفاده BPA در رسیدهای کاغذ حرارتی، امضا کرد. نقض این قانون جدید، «قانون لغو خرید امن تر»، شامل یک جریمه۵۰۰ دلاری است. این قانون از تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۴ اجرایی شد.[۶]

کاغذ حرارتی کاربردهای زیادی دارد. از جمله فیش پرینترهای صندوق فروشگاهی

 

انواع رول حرارتی

همانطور که گفته شد با وجود اینکه استفاده از رول حرارتی بسیار گسترش پیدا کرده است به طور حتم انواع مختلفی از آن در حال حاضر در بازار موجود بوده که افراد می‌توانند بنا به نیاز خود آن را خریداری کنند. در این بین کاغذ رول حرارتی آزمایشگاهی که یکی از انواع این محصول می باشد مورد استفاده در تمامی آزمایشگاه ها بوده و دارای حرارت بسیار قوی است این نوع کاغذ جهت ارائه اطلاعات پزشکی مورد استفاده قرار گرفته و در متراژهای مختلفی تولید می شود.

یکی دیگر از انواع این کاغذ های رول حرارتی فیش پرینتر می باشد که به رول حرارتی ۸ سانتی نیز معروف است. این نوع کاغذ حرارتی که در متراژهای ۵۵ متری ،۴۵ متری و ۵۰ متری تولید می شود استفاده های مختلفی داشته که مهم ترین استفاده آن در دستگاه کارت خوان و فیش پرینتر می باشد و آخرین دسته از کاغذ رول حرارتی ، کاغذهای حرارتی صندوق فروشگاهی می باشد که همان طور که از اسمش پیداست از آن جهت استفاده در فروشگاه ها، رستوران ها، هایپر مارکت ها و موارد این چنین استفاده می‌شود. حال با وجود اینکه با سه دسته از انواع این رول ها آشنا شدید باید بدانید که در هنگام خرید آن حتماً، انواع محصول را شناخته تا بتوانید راحت‌تر نوعی از آن را سفارش داده و خریداری کنید.

چگونه می توان یک رول حرارتی را اندازه گیری کرد؟

ابعاد اصلی رول حرارتی شامل عرض، قطر بیرونی و قطر درونی است. این ابعاد در شکل زیر نشان داده شده اند. علاوه بر این ابعاد، هر کاغذ رول حرارتی دارای طول مشخصی نیز بوده که به هنگام خرید باید آن را نیز تعیین کنید.

مشخصات بهترین نوع رول حرارتی

با وجود این که استفاده از کاغذ حرارتی در دستگاه های پرینتر می باشد به طور حتم لازم است در هنگام خرید کاغذ رول حرارتی به کیفیت و مرغوبیت آن دقت شود زیرا اگر از برند معتبر این نوع محصول را خریداری کنید، با انتخاب بهترین کاغذ حرارتی از آسیب رسیدن به پرینترها نیز جلوگیری خواهید کرد. به طور کلی می‌توان گفت این امر به بالارفتن عمر دستگاه ها کمک شایانی می‌کند.

حال لازم است بدانید در این بین با کیفیت ترین این نوع محصول به گونه ای تولید شده که فاقد پرز بوده و با ضخامت کمی که دارد به طول عمر دستگاه های شما کمک زیادی خواهد کرد. همچنین بهترین انواع کاغذ های حرارتی دارای کیفیت چاپ عالی و یکسانی بوده و پوشش چاپ در تمام سطح کاغذ یکسان می باشد.

باید بدانید اگر ضخامت این کاغذها استاندارد نباشد موجب کند شدن تیغه برش چاپگر شده و به راحتی این دستگاه خراب خواهد شد. از طرفی باید بدانید اگر این کاغذها در حالت معمولی نگهداری شود معمولا ۷ تا ۵ سال دوام دارد که برای این امر باید آن را در محل های خشک و خنک نگهداری کنید. لازم به ذکر است که اگر این کاغذ ها به صورت مستقیم در معرض نور خورشید قرار گیرد به راحتی ممکن است خراب شده و کارایی خود را از دست بدهد.

 

برای ارسال نظر باید عضو شوید